Z času na čas sa stretávame s otázkou, koľko stojí kvalitný článok, resp. koľko by si mal za svoje služby písať copywriter. Položiť túto otázku je jednoduché, no odpovedať na ňu rozhodne nie je ľahké. Je to ako keby ste položili otázku „koľko stojí auto?“. Tak ako nájdete lacné autá, ktoré mnohým ľuďom vyhovujú, tak nájdete autá, ktoré stoja ako byt v hlavnom meste. Vedzte, oba typy áut sa predávajú. A podobne je to aj s copywritingom.
Cenu za služby copywritera ovplyvňuje predovšetkým:
Rozsah textového obsahu
Deadline – teda termín odovzdania textov
Náročnosť spracovania témy
Schopnosti a skúsenosti copywritera
Začínajúci copywriter bude samozrejme rád za akúkoľvek odmenu za napísaný text. Na tom v konečnom dôsledku ani nie je nič zlé, veď každý nejak začínal. Na druhej strany, v takýchto prípadoch nie je možné úplne počítať s tým, že výsledný text bude mať požadovanú kvalitu. Copywriter, ktorý má za sebou desiatky spokojných klientov totiž k svojej práci pristupuje úplne inak ako úplný začiatočník, ktorý len potrebuje zbierať skúseností. Roky skúseností a roky písania textov, to sa nedá nijak nahradiť, to si skrátka treba „odpísať“. Samozrejme, skúsený copywriter si jednoducho vypýta viac.
Pri začiatočníkoch je problém ešte jedna vec, a tou je spoľahlivosť (vieme z vlastnej skúsenosti, pretože s mnohými začiatočníkmi sme sa snažili spolupracovať). Ak niekto robí copywriting len v rámci svojho času a chce si trochu privyrobiť, nemôžete sa vždy spoľahnúť na to, že texty dodá načas a v požadovanej kvalite. Profesionálny copywriter pritom svoju prácu berie vážne a zodpovedne – napokon, je to jeho hlavný zdroj obživy.
Cena za copywriting neznáma?
Určiť cenu za copywriting nie je úplne jednoduché. Na druhej strane, my máme radi priame jednanie a rozhodne sa nechceme schovávať za vyhlásenia ako „cena dohodou“ či „vypracujeme vám individuálnu cenovú ponuku“. Áno, my vám individuálnu cenovú ponuku samozrejme radi pripravíme, ale vychádzať bude z nášho transparentného copywriter cenníka – teda v prípade bežných textov na blog je naša sadzba 22 eur bez DPH za 1 normostranu (1 800 znakov bez medzier). Našu cenovú ponuku ale vždy vieme upraviť.
Budeme spolupracovať pravidelne? V takom prípade máte od nás hneď po treťom článku zaujímavú zľavu (to bude tá individuálna cenová ponuka). Ak potrebujete len upraviť existujúce texty, opäť sa dohodneme na zvláštnych cenových podmienkach, tak aby vám spolupráca s nami dávala zmysle.
Copywriting s hodinovou sadzbou
Napriek tomu, že máme radi určovanie ceny podľa normostrán, nie vždy je to možné. Nieže by sme nechceli, ale nedá sa to. Pri textovaní webových stránok (webtexting) alebo napríklad pri tvorbe sloganov, určujeme cenu podľa hodín – skôr ako sa dohodneme, dáme vám cenový odhad, koľko hodín nám daná úloha bude trvať. Tento odhad potom neprekročíme, prípadne ho prekročíme len s vaším súhlasom. Hodina našej práce je 25 eur bez DPH. Opäť, v prípade špecifických projektov, radi pripravíme cenovú ponuku presne na mieru – tak aby bola priaznivá pre vás a pre nás zas zmysluplná.
Copywriting a odborné texty
Osobitnou kategóriou je copywriting na odborné témy. Hoci dokážeme pokryť prakticky akúkoľvek tému, k niektorým máme prirodzene bližšie. Často pokrývame auto-moto témy, copywriting pre automotive a priemysel.
V našom tíme máme tiež dvoch právnikov – copywriterov a možno vás to prekvapí, ale právnik copywriter vôbec nie je častým zjavom – klientom tak dokážeme poskytnúť celkom unikátnu službu. Nielenže dokážeme odborne pokryť právnické témy, ale tiež poradíme ako texty a inú dokumentáciu spracovať lepšie po odbornej stránke. Týmto spôsobom často pomáhame začínajúcim e-shopom, prípadne pripravujeme právnické texty pre realitné kancelárie.
Robíme teda tzv. právnický copywriting, kedy právnické témy spracováva vyštudovaný právnik – odborník, ktorý je garanciou správnosti obsahu – a aká je cena? V takomto prípade nie je nič výnimočné účtovať 40 eur bez DPH za normostranu, prípadne rozdeliť cenovú ponuku na dve časti – konzultácia právnika a samotné písanie textu.
Aká je ideálna cena za článok?
Na záver máme jednu otázku hodnú zamyslenia – čo sa vám oplatí viac? Zaplatiť za text na blog 20 eur, pričom tento text v ničom nevynikne, skoro nikto si ho neprečíta na váš web pritiahne len minimum nových návštev, alebo radšej dáte 60 eur za dlhší a kvalitnejší text, s ktorým oslovíte vašu cieľovú skupinu? V prvom prípade budete mať radosť z lacného článku, v druhom prípade budete mať radosť z nových návštevníkov, potenciálnych zákazníkov a trúfame si tvrdiť, že aj zo zákaziek, ktoré vám reálne prinesú profit. A presne to druhé by malo byť cieľom každého kvalitného copywritera. Nekvalitných textov je na internete veľa a práve vďaka kvalite dokážete vyniknúť.
Ak hľadáte písanie článkov, písanie PR článkov, potrebujete nové texty na webovú stránku, do katalógu, prípadne profesionálny preklad z češtiny do slovenčiny či korektúru textov, neváhajte sa nám ozvať a spoločne nájdeme riešenie, ktoré bude nielen cenovo zmysluplné, ale hlavne prospešné pre vás.