Toto sú overené tipy, ako môže copywriter podnietiť svoju kreativitu. Používame ich aj my!

Toto sú overené tipy, ako môže copywriter podnietiť svoju kreativitu. Používame ich aj my!

Každý „kreatívec“ určite dôverne pozná situáciu, kedy je potrebný prísun nových nápadov a inšpirácie, no výsledkom je iba bezradnosť a pocit, že žiadny z nápadov nie je dosť dobrý. S kreativitou je to niekedy poriadne ťažké a poznáme to na vlastnej koži. Spolu s našimi copywritermi sme dali dokopy niekoľko overených tipov, ako svoju kreativitu podnietiť a následne využiť pri písaní textov. Ak si neviete dať rady a čakáte na svoju tvorivú chvíľku, nasledujúce riadky sú overeným receptom, ako si pomôcť.  

Trénujte si spájanie súvislostí 

Kreatívne vlohy sú do určitej miery ovplyvnené povahovými vlastnosťami, genetikou a ďalšími faktormi. Hoci niektoré nemáte vôbec šancu ovplyvniť, oplatí sa vedieť, že aj kreatívne rozmýšľanie sa dá natrénovať. Ak s kreatívnou prácou ešte len začínate, nečakajte, že vám to pôjde z večera do rána. Napokon, niekomu pôjde tvorenie ľahšie a iný sa aj napriek tréningu celkom natrápi.

Prvým krokom k podnieteniu kreativity, je poznať samého seba. Sú copywriteri, ktorí na písanie textov potrebujú úplné ticho, kým predstavivosť iných sa rozbieha pri nahlas pustenej hudbe. Aj kvalitný blog môže vzniknúť pri burácaní reproduktorov. Správne preto identifikujte to, čo vám pri kreatíve pomáha a zabezpečte si ideálne podmienky. Budete sa tak môcť naplno ponoriť do vlastných myšlienok a dosiahnuť ideálny workflow. Napríklad, náš copywriter Mišo si písanie textov nedokáže predstaviť bez svojich veľkých slúchadiel na hlave, Maťo naopak preferuje skôr ticho, prípadne bežný „šum“ domácnosti.

Absorbujte nové podnety – aj tie, ktoré s písaním nesúvisia

Ak potrebujete napísať článok na blog, vymyslieť pútavý slogan, alebo hoci aj vydať zo seba romantické vyznanie lásky, pomôže, ak si uvedomíte, ako kreatívne myslenie vlastne funguje. Kreatívnemu premýšľaniu veľmi pomáha absorbovanie nových podnetov, doslova by ste nimi mali svoju myseľ pravidelne zásobovať. Sústreďte sa na to, aké zážitky prežívate, veľa čítajte a siahnite aj po rôznych hlavolamoch.

Kráčajte po svete s otvorenou mysľou a prijímajte všetky poznatky, ktoré sa okolo vás iba „obtrú“. V témach, ktoré sú vám bližšie a zaujímajú vás sa nebojte zachádzať do detailov.

Podnecujte svoju predstavivosť

Kreatívni ľudia obvykle majú obvykle veľmi vyvinutú predstavivosť. Oplatí sa ju však pravidelne trénovať, a to či už aktívnym vyhľadávaním nových zážitkov, precvičovaním komunikačných zručností alebo dokonca aj hraním hier. Dokonca aj taká krátka prechádzka dokáže vašej predstavivosti poriadne pomôcť.

Náš copywriter Mišo si svoju predstavivosť trénuje tak, že navštevuje diskusné kluby, v rámci ktorých vyjadruje svoje názory na rôzne spoločenské témy, prípadne rozpráva o svojich vnútorných pocitoch. Sám tvrdí, že tie najlepšie nápady často prichádzajú celkom znenazdajky a v momentoch, kedy myseľ nie je úplne sústredená, prípadne ak sa myseľ sústredí na niečo iné, ako je písanie textov. Každému radí, že pri hľadaní nových nápadov sa netreba báť trochu zasnívať.

Únava je zabijakom kreativity

V prípade, že ste sa už niečo kreatívne snažili vymyslieť po prehýrenej noci, zrejme viete, aké je to ťažké. Nemusíte sa však iba v noci túlať mestom, stačí, že sa zle vyspíte, prípadne si ráno nedáte šálku obľúbenej kávy. Skrátka, únava a kreativita dohromady príliš nejdú a treba si uvedomiť, že aby vaša myseľ dostávala nové nápady, potrebujete dostatok oddychu. To, či budete spať 7 alebo 9 hodín denne už necháme na vás, no každopádne je ideálne kombinovať kvalitný spánok spolu s aktívnym odpočinkom. Spôsobov, ako si takúto rovnováhu nájsť je viacero a každému bude fungovať niečo iné. Skúste si dať záväzok, že sa každý druhý deň vyberiete na hodinovú prechádzku s vypnutým telefónom a budete iba sami so svojimi myšlienkami.

No a na záver ešte jeden malý tip. Ak nič nepomáha a máte pocit, že neviete vymyslieť texty, nechajte si ich napísať profesionálnym copywriterom. Čas, ktorý strávite márnym čakaním na to, kým vás „kopne múza“ môžete stráviť aj príjemnejšie a investícia do profesionálneho copywritingu je zaručeným spôsobom, ako mať kvalitné texty na webe, na blogu alebo napríklad aj v tlačenom katalógu. Nech už potrebujete pomôcť s akýmkoľvek textom, sme tu pre vás.