V dnešnej digitálnej dobe sa firemný blog stal nevyhnutnou súčasťou každej úspešnej marketingovej stratégie. Prečo je to tak? Ide o kombináciu viacerých pozitívnych faktorov, vďaka ktorým sa vhodne spracovaný firemný blog stáva veľmi silným marketingovým nástrojom. Písanie firemného blogu nielenže pomáha vylepšiť hodnotenie vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch, ale slúži aj ako výkonný nástroj na budovanie a interakciu s vašim publikom. Výhody a argumenty, prečo písať firemný blog a systematicky pracovať na jeho vylepšovaní sme prehľadne zhrnuli do 7 bodov.
Firemný blog zvyšuje návštevnosť webových stránok
Firemný blog je tým najlepším priestorom, ako poskytovať vašej cieľovej skupine aktuálny a relevantný týkajúci sa činnosti, ktorej sa venujete. Atraktívny a hodnotný obsah aj prirodzeným spôsobom pritiahne na váš web relevantnú návštevnosť, bez toho, aby ste museli neustále investovať len do PPC reklám. Jedným dychom ale treba dodať, že písanie firemného blogu si vyžaduje čas. Ak zverejníte jeden či dva články, nemôžete hneď na druhý deň očakávať, že začnú prinášať výsledky. Ak ale povedzme pridáte jeden nový článok týždenne, váš firemný blog bude už po pol roku prinášať stabilné výsledky.
Pravidelné blogovanie zlepšuje SEO
Každý správne napísaný článok na blog poskytuje príležitosť na optimalizáciu pre konkrétne kľúčové slová alebo tému, čo prirodzene zlepšuje optimalizáciu vášho webu pre vyhľadávače (SEO) a zvyšuje vaše šance, že vás nájdu potenciálni zákazníci. Pomocou blogu dokážete osloviť svoju cieľovú skupinu bez toho, aby ste sa museli rozpisovať v iných častiach vašej webovej stránky. Práve firemný blog je tým správnym miestom, na ktorom môžete vašich potenciálnych zákazníkov vzdelávať, pobaviť, poradiť s výberom alebo sa aj vyjadrovať k aktuálnym témam. Vďaka kvalitne napísaným článkom na blogu môžete cieliť aj na tzv. long-tail výrazy, ktoré síce nepatria medzi najvyhľadávanejšie, no môžete sa na ne ľahko dostať na horné pozície v organickom vyhľadávaní a predbehnúť tak svoju konkurenciu. Písanie článkov tak pomáha návštevnosti vášho webu.
Písanie blogu z vás spraví myšlienkového lídra vo svojom segmente
Firemný blog zďaleka neslúži iba na to, aby ste návštevníkov webu presviedčali, nech si niečo kúpia. Takto štylizovaný blog by si veľa čitateľov zrejme nezískal. Treba si uvedomiť, že práve firemný blog je ideálnym miestom, kde zdieľaním svojich postrehov, názorov a odborných znalostí o relevantných témach vo vašom odvetví sa môžete vypracovať na myšlienkového lídra vo svojom odbore. Ak budete v tomto smere pracovať naozaj systematicky a prinášať kvalitný obsah, skôr či neskôr budú na vami poskytované informácie odkazovať aj publicistické či spravodajské portály, čo je obrovskou príležitosťou na nárast povedomia o značke a zvýšenie návštevnosti.
Budujete povedomie o značke
Pravidelné zverejňovanie kvalitného obsahu na vašom blogu zvýšite povedomie o vašej značke a povedomie medzi vašim cieľovým publikom. Podporíte tak spontánnu spoznateľnosť značky, ľudia sa budú navyše o obsahu rozprávať a zdieľať ho medzi sebou. Oplatí sa preto tvoriť obsah, ktorý je vtipný, prípadne reaguje na nejakú aktuálnu udalosť a podporuje to, že si ho budú ľudia medzi sebou spontánne šíriť.
Články na blog ako komunikácia so zákazníkmi
Firemný blog vám umožní obojsmernú komunikáciu s publikom, vďaka čomu si ľahšie budete budovať vzťahy so zákazníkmi a nadväzovať kontakty na osobnejšej úrovni. Blogové články môžu byť tiež zaujímavým podnetom pre návštevníkov vášho webu na zbieranie skúseností a nových nápadov. Práve tie budú mať pre vás cenu zlata pri niektorých dôležitých podnikateľských rozhodnutiach.
Motivujete potenciálnych zákazníkov
Zahrnutím call-to-action prvkov (CTA) do svojich blogových článkov povzbudíte čitateľov, aby vykonali požadovanú akciu. Takto môžete napríklad motivovať čitateľa prihlásiť sa na odber newslettera, využiť cenové zvýhodnenie, prípadne odkázať na súvisiace produkty či služby, ktoré by inak mohol ľahko prehliadnuť. Firemný blog vám dáva jednoducho nepreberné množstvo rôznych možností, ako s publikom pracovať. Starostlivo pripraveným firemným blogom zároveň dávate najavo, že vám na zákazníkoch záleží a rovnako, že máte vášeň pre to, čo robíte.
Články na blog poskytujú cenné informácie
Rôzne tipy a triky, ktoré ste nadobudli rokmi skúseností by na iných stránkach mohli ľahko zaniknúť a najmä, nie je na ne priestor. Sme presvedčení, že za roky podnikania dokážete rozpovedať množstvo zaujímavých príbehov, ktoré by návštevníkov vášho webu v momente zaujali. Opäť je to práve firemný blog, ktorý je ideálnym miestom nielen na rozpovedanie vlastného príbehu, ale aj poskytovanie rôznych cenných informácií, ktorými návštevníkov doslova nadchnete. Vďaka blogu môžete čitateľov ľahšie „vtiahnuť do deja“ a nechať nahliadnuť aj do vašej kuchyne. Po tom už je iba krôčik k tomu, aby sa stal vašim fanúšikom a platiacim zákazníkom.
Cenné údaje pre vaše ďalšie napredovanie
Firemný blog nemusí poskytovať cenné informácie iba návštevníkom vášho webu. Umožní vám tiež zdokonaľovať procesy a zisťovať údaje, ktoré by vám inak zostali skryté. Sledovaním metrík, ako sú zobrazenia stránky, čas na stránke a miera okamžitých odchodov získate cenné informácie o záujmoch a správaní svojho publika, ktoré sa stanú cenným základom pre zdokonaľovanie vašej marketingovej stratégie. Firemný blog dokáže synergicky fungovať s ostatnými marketingovými aktivitami, ktorým sa venujete v off-line prostredí, ale napríklad aj online na sociálnych sieťach.
Kvalitne spracovaný a pravidelne aktualizovaný firemný blog posunie váš web a celkovo podnikanie na vyššiu úroveň. Treba ale zdôrazniť, že budovanie blogu nie je záležitosťou jedného či dvoch článkov, alebo iba niekoľkých dní snahy. Ide o systematickú činnosť, ktorá tie najlepšie výsledky prináša až časom. Kvalitný firemný blog ale dokáže doslova zázraky, od zlepšenia SEO až po vydobytie vedúcej pozície na trhu až po skvalitnenie interakcie so zákazníkmi. Konzistentným zverejňovaním kvalitného obsahu relevantného pre cieľové publikum dosiahnete prirodzený rast vašej značky a budete ľahšie dosahovať aj ostatné marketingové ciele.
Budovanie obsahu patrí do rúk kvalitného copywritera. Dohodnite sa s nami, pripravíme pre vás témy, dohodneme si redakčný kalendár a váš firemný blog budeme pravidelne napĺňať kvalitným obsahom, s ktorým získate dôležitý náskok pred konkurenciou.